Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 2270, 2271, 2272  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
racoon
Lid
Lid

PostPosted: Tue 31-05-2016 21:42    Post subject: Reply with quote

Pittige intervaltraining gedaan 1400-1200-1000-800-600-400 met 400 pauze in gemiddeld 5:09 min/km
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JurP
Lid
Lid

PostPosted: Tue 31-05-2016 22:15    Post subject: Reply with quote

15km d1 (vlot) op de sintelbaan. 22 ronden van 682m. Gisteren liep ik 8km op diezelfde baan en dat ging waardeloos. Ik heb vaak last van achilles/enkelpijntjes de afgelopen maanden. Gelukkig was er even afleiding in de vorm van een gesprek tijdens het lopen. Vandaag voelde het vooraf niet best maar toch geprobeerd, even er uit, naar buiten. Vanaf het begin liep het onverwacht lekker. En als het lekker loopt dan vind ik dat helemaal niet saai op zo'n kort rondje. Gewoon genieten van het moment, dat het draait, lekker ontspannen op een redelijk vlakke, hier en daar gladde, net niet harde ondergrond. Jammer van die noodzakelijke sanitaire stop in ronde 20, maar ik ben daarna wel weer naar buiten gegaan, even het gevoel weer oppakken, even afmaken wat ik van plan was. Deze week is hiermee al geslaagd Smile
Back to top
View user's profile Send private message
racoon
Lid
Lid

PostPosted: Fri 01-07-2016 19:38    Post subject: Reply with quote

Vanavond lekker 55 minuten en 8,60 km in de regen gelopen.
Back to top
racoon
Lid
Lid

PostPosted: Wed 27-07-2016 18:13    Post subject: Reply with quote

Vandaag heerlijk 5,1 km op mijn nieuwe salomon sonic pro gelopen, daarna op de camping het meer in en 111 meter gezwommen.
Back to top
JurP
Lid
Lid

PostPosted: Wed 27-07-2016 22:52    Post subject: Reply with quote

Ik heb een rondje over de Strabrechtse heide gelopen, inclusief een stukje off the road omdat het zandpad dat ik gebruikte om van het ene half verharde fietspad naar het andere half verharde fietspad te lopen over een meter of 100 overstroomd is. Zo, dat is een lange zin Wink Ik vind het best bizar dat nog steeds niet alle water weg is. Het is al een paar weken geleden dat er veel gevallen is.
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sat 06-08-2016 20:42    Post subject: Reply with quote

JurP wrote:
Ik heb een rondje over de Strabrechtse heide gelopen, inclusief een stukje off the road omdat het zandpad dat ik gebruikte om van het ene half verharde fietspad naar het andere half verharde fietspad te lopen over een meter of 100 overstroomd is. Zo, dat is een lange zin Wink Ik vind het best bizar dat nog steeds niet alle water weg is. Het is al een paar weken geleden dat er veel gevallen is.

Een paar weken terug heb ik op de Strabrechtse heide een stuk van zeker 100m tot m'n knieŽn door het water gelopen. Smile
Back to top
qmark
Lid
Lid

PostPosted: Sat 06-08-2016 20:45    Post subject: Reply with quote

Eide wrote:

Een paar weken terug heb ik op de Strabrechtse heide een stuk van zeker 100m tot m'n knieŽn door het water gelopen. Smile

Misschien wordt het dan eens tijd voor een nieuwe GPS? Wink
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sat 06-08-2016 21:39    Post subject: Reply with quote

qmark wrote:
Misschien wordt het dan eens tijd voor een nieuwe GPS? Wink

Zeker niet. Het was dat of op m'n trailschoenen verhard gaan lopen. Modder, water en drab hoort er bij wat mij betreft. Smile Ik heb een prachtige ronde van 20.5km over de Strabrechtse heide waarbij ik alleen richting Someren even 500m verhard mee moet pakken om om het broedgebied heen te gaan.

Ik vind het een prachtig gebied en loop er veel en graag.
Back to top
MiepMiep
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Wed 31-08-2016 21:52    Post subject: Reply with quote

Dit jaar liep ik vooral ultra trails en nauwelijks korte wedstrijden. Bij de trainingen probeerde ik daarom vooral niet te snel te lopen. Voor de 50km+ trails werkte dat goed, maar toen ik bij de Slachte Marathon de eerste 5 km's onder de 5min/km liep merkte ik al snel dat ik zo'n tempo niet lang vol kon houden. Het werd een van mijn slechtste marathons ooit.

Daarom ben ik weer begonnen met hogere tempo's in de training. En dat gaat heel lekker. Afgelopen zondag een 17km tempo loopje en vanmiddag in de middagpauze ca. 9km.
De vage klacht boven de linkerknie is inmiddels ook voorbij. Was geen echte blessure waar ik last van had, maar het gaf een onzeker gevoel want je weet nooit of het erger wordt. Zeker wanneer je ultra trails in de Alpen e.d. loopt.

Duurconditie is prima, de snelheid gaat weer omhoog, lopen is een feest en geeft veel energie.
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Thu 01-09-2016 10:12    Post subject: Reply with quote

Herkenbaar hoewel mijn afstanden wat minder lang zijn.

Ik heb zelf tot drie weken geleden veel trails en wedstrijden gelopen. In aanloop naar de Trail des Fantomes merkte ik al dat het beste er een beetje vanaf was qua vorm. Tijdens de Trail des Fantomes heb ik wel genoten maar bepaald niet m'n beste evenement ooit gelopen. Punt is veel evenementen lopen, zeker als die allemaal 25km of meer zijn, is dat je eigenlijk alleen nog maar aan het herstellen bent of rustig aan naar het volgende evenement toe werkt. Veel kilometers gemaakt maar eigenlijk alleen maar kwantitatief en toch te weinig kwalitatieve kilometers.

Na de TdF dus besloten eerst echt goed te herstellen en daarna, tot de halve van Eindhoven, even te concentreren op echt weer investeren in trainingen. Dus geen tussenliggende wedstrijden maar gewoon even trainen. Wel moet ik alsnog veel kilometers lopen want de HM in Eindhoven wordt m'n laatste harde training voor mijn eerste ultratrail, 3 weken later. Nu dus weer lekker bezig met tempo's lopen, intervalletjes en dergelijke. Gister was voor het eerst in tijden dat ik in bij de juiste hartslag ook weer een fatsoenlijk duurlooptempo bereikte. Ik heb ook het gevoel dat het weer wat makkelijker gaat.

Overigens heb ik tussendoor nog wel antibioticakuur gehad omdat ik zeer waarschijnlijk de ziekte van Lyme had (rode kring boven de knie). Dat heeft volgens mij ook wel een effect gehad op het prestatievermogen, zeker in combinatie met het zeer warme weer van de afgelopen periode.
Back to top
Floor
Lid
Lid

PostPosted: Thu 01-09-2016 23:06    Post subject: Reply with quote

12 km waarbij de eerste 10 km 2 minuten sneller gingen dan een10 km een aantal weken geleden Smile.
2fastforya
Lid
Lid

PostPosted: Thu 19-01-2017 10:59    Post subject: Reply with quote

Beste chatnrunners,

Ik heb gisteren me eerste meters weer gemaakt na 1 jaar blessureleed (gescheurde kruisband, scheur in me knieband en meniscus)
Het ging verrassend goed 3.2km in 14 minuten (ooit in 10 minuten gelopen) Maar ik moet dan ook nog 5 maanden revalideren nu.
Nu werken naar het volgende doel een voetbaltraining voltooien
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Fri 20-01-2017 9:38    Post subject: Reply with quote

2fastforya wrote:
Beste chatnrunners,

Ik heb gisteren me eerste meters weer gemaakt na 1 jaar blessureleed (gescheurde kruisband, scheur in me knieband en meniscus)
Het ging verrassend goed 3.2km in 14 minuten (ooit in 10 minuten gelopen) Maar ik moet dan ook nog 5 maanden revalideren nu.
Nu werken naar het volgende doel een voetbaltraining voltooien

Blijf voorzichtig met na een kruisbandreconstructie. Na de operatie blijft de nieuwe band nog maanden kwetsbaar. Bouw dus rustig op. Je hoeft nu nog geen records te breken.
Back to top
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007

PostPosted: Sun 22-01-2017 16:11    Post subject: Reply with quote

Afgelopen vrijdag mijn eerste serieuze testloopje sinds jaren: 8.35km in 37.20, gedeeltelijk nog over sneeuw en ijs maar dat zal hooguit 2km geweest zijn in totaal. 13,4km/h, niet ontevreden!
JurP
Lid
Lid

PostPosted: Sun 22-01-2017 22:24    Post subject: Reply with quote

Leuk dat er weer eens wat berichten in dit onderwerp komen. Mooie timing ook. Hier is mijn steentje Smile
Het toeval is dat ik vandaag m'n langste duurloop ooit gelopen heb. Lekker in de zon. Fijne omstandigheden. Rond km 9 liep het even niet lekker, maar door de veter iets strakker te doen gingen de achilles pijntjes weer weg. Ik had een basisronde in gedachten en heb er wat ad-hoc uitbreidingen op gedaan om uiteindelijk op de gewenste 32km uit te komen. Ging makkelijker en vlotter dan de 29,5km van vorige week, die overigens ook best ok ging, zeker na de pittige bostraining de dag er voor, en die ook heel erg mooi was met verse sneeuw en opkomende zon! Nee, er komt geen marathon Wink Ik probeer gewoon weer eens iets anders. Dit was de langste duurloop in een ongepland rijtje dat begin december begon, en het is voorlopig ook de laatste. Dat was't. Oh ja, er werd geschaatst op 2 vennen!! Ik had gehoopt dat er meren bevroren zouden zijn dit weekend, maar helaas werd het toch minder met de winter dan eerst voorspeld. Nou ja, dit was ook erg fijn.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 2270, 2271, 2272  Next
Page 2271 of 2272

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum